ПОЛОЖЕННЯ

про постійні комісії Бобринецької районної ради сьомого скликання

 

 

 

 

 

 

Розділ 1. Загальні положення

1.1.Постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради.

1.2.Повноваження постійних комісій районної ради, порядок їх створення, обрання, ліквідації або реорганізації визначаються Конституцією України Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Регламентом районної ради та цим Положенням.

1.3.Перелік постійних комісій, функціональна спрямованість їх діяльності визначаються районною радою з урахуванням важливості, проблем господарського і соціально-культурного будівництва.

1.4.Постійні комісії є відповідальними перед районною радою і їй підзвітними.

1.5.Постійні комісії будують свою роботу на основі законності, гласності, рівноправності, вільного колективного обговорення й вирішення питань.

 

Розділ 2. Порядок утворення і обрання постійних комісій

районної ради

2.1.Постійні комісії районної ради утворюються на першій сесії з числа депутатів на строк її повноважень.

Протягом строку повноважень районна рада може утворювати нові постійні комісії і вносити зміни до складу утворених.

Чисельний склад кожної комісії визначається радою.

Пропозиції щодо чисельного і персонального складу постійних комісій вносяться головою ради з урахуванням думки кожного депутата щодо роботи у тій чи іншій комісії.

2.2.Постійні комісії обираються радою за поданням голови ради у складі голови і членів комісії. Всі інші питання структури комісії вирішуються відповідною комісією.

2.3.До складу постійних комісій районної ради не можуть бути обрані голова і заступник голови ради.

Депутат може бути членом тільки однієї постійної комісії. Депутати працюють у постійних комісіях на громадських засадах.

Розділ 3. Загальні функції і повноваження постійних комісій

3.1.Основними функціями постійних комісій районної ради є:

попередній розгляд проектів програм соціально-економічного і культурного розвитку району, бюджету, звітів про виконання програм і бюджету;

вивчення стану відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва;

підготовка висновків та проектів рішень з питань, які вносяться на розгляд ради;

вивчення діяльності підзвітних і підконтрольних раді органів;

вивчення діяльності районної державної адміністрації, підприємств, установ та організацій, їх філіалів і відділень, незалежно від форм власності та їх посадових осіб, з питань, віднесених до відання ради;

подання за результатами перевірок рекомендацій на розгляд їх керівників;

здійснення контролю за виконанням  рішень ради;

сприяння в організації і перевірці виконання наказів виборців;

попередній розгляд кандидатур, які пропонуються для обрання, затвердження, призначення або погодження районною радою, підготовка висновків з цих питань.

3.2.Постійні комісії у питаннях, які належать до їх відання, та в порядку, визначеному законом, мають право отримувати від керівників підприємств, установ, організацій та їх філіалів і відділень необхідні матеріали і документи.

3.3.Для реалізації своїх повноважень постійні комісії ради мають право:

запрошувати на засідання комісії відповідних посадових осіб для розгляду питань, що належать до відання комісії;

виступити з доповіддю, співдоповіддю та в обговоренні від комісії під час розгляду будь-яких питань на сесії районної ради, що має пряме чи опосередковане відношення до відання комісії.

Розділ 4. Функції і повноваження постійних комісій районної ради

4.1.Постійна комісія з питань бюджету, фінансів, власності, інвестиційної діяльності та приватизації, регуляторної політики, підприємництва, торгівлі, споживчого ринку та побутового обслуговування населення забезпечує:

попередній розгляд проекту бюджету, звіту про виконання бюджету та підготовку відповідних висновків;

погодження розподілу переданих з державного бюджету коштів у вигляді дотацій субвенції відповідно між районними бюджетами, місцевими бюджетами, попередній розгляд та погодження інвестиційних проектів;

подання раді пропозицій з питань розвитку та управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл та міста району;

виявлення додаткових надходжень до бюджету, збільшення доходної частини бюджету, економне витрачання державних коштів;

участь у визначенні ефективності інвестиційних проектів та рішень про соціально-економічний стан району та їх фінансовий результат;

участь у проведенні експертизи районних програм;

підготовку інших питань бюджету, фінансів, власності, інвестиційної діяльності та приватизації, регуляторної політики, підприємництва, торгівлі, споживчого ринку та побутового обслуговування населення, які вносяться на розгляд районної ради;

підготовку за дорученням ради, голови ради або з власної ініціативи рекомендацій з питань регуляторної політики, підприємництва, торгівлі, споживчого ринку та побутового обслуговування населення;

встановлення єдиного підходу до підготовки аналізу регуляторного впливу та до здійснення відстежень результативності регуляторних актів;

планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів;

забезпечує підготовку експертного висновку щодо регуляторного впливу внесеного проекту регуляторного акта, який разом з цим проектом та підписаним аналізом регуляторного впливу подається до уповноваженого органу для підготовки у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку пропозицій  щодо удосконалення проекту відповідно до принципів державної регуляторної політики (далі - пропозиції уповноваженого органу). На підставі аналізу регуляторного впливу, яким супроводжувався проект регуляторного акта при його внесенні на розгляд сесії відповідної ради, а також експертного висновку щодо регуляторного впливу цього проекту та пропозицій уповноваженого органу постійна комісія готує свої висновки про відповідність проекту регуляторного акта вимогам статей 4 та 8 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”. У випадках, визначених частиною другою статті 33 цього Закону, такі висновки готуються  на підставі експертного висновку щодо регуляторного впливу та пропозицій уповноваженого органу;

підготовку висновків постійної комісії на підставі аналізу регуляторного впливу, яким проект регуляторного акта супроводжувався при його внесенні, лише у разі, якщо експертний висновок щодо регуляторного впливу не був наданий відповідальній постійній комісії протягом строку, встановленого для його підготовки. Це правило не застосовується у випадках, передбачених частиною другою статті 33 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”;

при представленні на пленарному засіданні сесії ради проекту регуляторного акта голова постійної комісії доповідає висновки цієї постійної комісії про відповідність проекту регуляторного акта вимогам статей 4 та 8 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, а також пропозиції уповноваженого органу разом з рішенням постійної комісії щодо їх врахування;

вивчення та підготовку за дорученням ради або за власною ініціативою питань про стан та розвиток підприємництва, торгівлі, споживчого ринку та побутового обслуговування населення в районі;

попередній розгляд проектів програм з питань підприємництва, торгівлі, споживчого ринку та побутового обслуговування населення;

підготовку пропозицій щодо покращення стану справ у сфері торгівлі, споживчого ринку та побутового обслуговування населення району;

вивчення і пропагування позитивного досвіду з питань підприємництва, торгівлі, споживчого ринку та побутового обслуговування населення;

вивчення стану дотримання всіх норм і стандартів згідно з чинним законодавством у переробній промисловості, торговельному та побутовому обслуговуванні;

вивчення досвіду сприяння ефективному залученню державних ресурсів, внутрішніх та зовнішніх інвестицій для створення, розвитку і підтримки малого і середнього бізнесу, екологічно безпечних, високотехнологічних виробництв, вивчення світового досвіду у сфері малого та середнього бізнесу;

здійснення інших функцій відповідно до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Регламенту районної ради та цього Положення.

4.2. Постійна комісія з питань агропромислового комплексу та земельних відносин, екології, раціонального використання природних ресурсів, промисловості, енергетики, транспорту, зв’язку та житлово-комунального господарства, будівництва і архітектури забезпечує:

підготовку питань, що пов’язані з сільськогосподарським виробництвом, переробкою сільськогосподарської продукції;

вивчення і підготовку пропозицій щодо розвитку матеріально-технічної бази сільськогосподарського виробництва;

розгляд пропозицій щодо вирішення питань регулювання земельних відносин;

затвердження технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів; 

прийняття висновків щодо організації територій і об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення;

попередній розгляд проектів екологічних програм;

здійснення контролю за виконанням рішень районної ради з питань екології та раціонального природокористування;

здійснення контролю за використанням та охоронною надр;

вивчення та пропагування позитивного досвіду роботи, окремих підприємств щодо відновлення та нарощування обсягів промислового виробництва, підвищення якості продукції, розвитку енергетики, транспорту, комунікацій, впровадження і розвитку енергозберігаючих технологій та альтернативних джерел енергозбереження;

вивчення рівня та якості послуг електро- та поштового зв’язку, радіофікації та телекомунікації;

здійснення аналізу діяльності промислових підприємств, підприємств енергетики, транспорту та комунікацій на території району, підготовку висновків і рекомендацій з цих питань;

попередній розгляд відповідно до законодавства правил забудови і благоустрою населених пунктів;

вивчення і пропаганду позитивного досвіду з питань благоустрою, розвитку населених пунктів та впровадження його в районі;

розгляд та підготовку пропозицій з питань розвитку житлово-комунального господарства та поліпшення роботи у цій галузі;

попередній розгляд пропозицій з питання охорони навколишнього природного середовища, виконання природоохоронного законодавства, раціонального використання природних ресурсів;

вивчення і підготовку пропозицій щодо стану забруднення атмосфери, водних басейнів, радіоактивного фону;

попередній розгляд проектів програм з питань екології, раціонального використання природних ресурсів, благоустрою, розвитку населених пунктів та житлово-комунального господарства;

участь у підготовці загальнодержавних і регіональних програм охорони довкілля;

підготовку пропозицій про організацію територій і об’єктів природно-заповідного фонду районного значення та інших територій, що підлягають особливій охороні;

здійснення інших функцій відповідно до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Регламенту районної ради та цього Положення.

4.3. Постійна комісія з питань охорони здоров’я, освіти, праці, соціального захисту та соціального забезпечення населення, культури та спорту забезпечує:

попередній розгляд проектів програм з питань охорони здоров’я та відповідних розділів бюджету, підготовку висновків і подання їх постійній комісії з питань бюджету, фінансів, власності, інвестиційної діяльності та приватизації, регуляторної політики, підприємництва, торгівлі, споживчого ринку та побутового обслуговування населення;

вивчення та підготовку питань про стан та розвиток галузі охорони здоров’я;

підготовку пропозицій щодо поліпшення стану охорони здоров’я;

розробку і внесення на розгляд ради проектів рішень з питань охорони здоров’я;

здійснення контролю за виконанням рішень ради з питань охорони здоров’я;

попередній розгляд проектів програм з питань культури, науки, освіти, спорту, сім'ї, молодіжної політики та відповідних розділів бюджету, підготовку висновків і подання їх до постійної комісії з питань бюджету, фінансів, власності, інвестиційної діяльності та приватизації, регуляторної політики, підприємництва, торгівлі, споживчого ринку та побутового обслуговування населення;

вивчення та підготовку на розгляд сесії питань про стан та розвиток в районі культури, науки, освіти, спорту, сім'ї та здійснення контролю за виконанням рішень ради з цих проблем;

підготовку пропозицій щодо створення умов для розвитку культури, науки, освіти, спорту;

участь у підготовці та експертизі загальнодержавних і районних програм, їх реформування з урахуванням міжнародного та вітчизняного досвіду;

підготовку і попередній розгляд питань, пов’язаних з молодіжними проблемами, які вносяться на розгляд районної ради;

попередній розгляд проектів програм з питань соціального захисту та соціального забезпечення населення, а також відповідних розділів бюджету, підготовка висновків і подання їх постійній комісії з питань бюджету, фінансів, власності, інвестиційної діяльності та приватизації, регуляторної політики, підприємництва, торгівлі, споживчого ринку та побутового обслуговування населення;

розробку і внесення на розгляд ради проектів рішень з питань соціального захисту та соціального забезпечення населення;

вивчення стану соціального захисту та соціального забезпечення населення, підготовку рекомендацій щодо його поліпшення;

здійснення контролю за виконанням рішень ради з питань соціального захисту та соціального забезпечення населення;

участь у засіданнях комісій органів виконавчої влади з питань праці та соціально ї політики;

здійснення інших функцій відповідно до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Регламенту районної ради та цього Положення.

4.4. Постійна комісія з питань діяльності ради, депутатської етики, регламенту, законності, запобігання корупції, об'єднань громадян та адміністративно-територіального устрою забезпечує:

підготовку за дорученням ради або її голови рекомендацій з питань, пов’язаних з діяльністю рад, додержанням норм депутатської етики, виконанням депутатами рішень ради та її органів;

підготовку висновків з питань дострокового припинення повноважень депутата районної ради;

підготовку та попередній розгляд рішень про звернення до суду щодо визначення незаконними актів місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, які обмежують права територіальних громад у сфері їх спільних інтересів, а також повноваження районної ради та її органів;

підготовку пропозицій щодо заснування засобів масової інформації, призначення і звільнення їх керівників;

попередній розгляд рішень щодо об’єднання в асоціації, вступ до них та інших форм добровільних об’єднань органів місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад, а також про вихід із них;

попередній розгляд кандидатур, які пропонуються для обрання, затвердження, призначення або погодження відповідною радою, підготовку висновків з цих питань;

підготовку проектів рішень на розгляд сесій з питань адміністративно-територіального устрою в межах і в порядку, визначених законодавством;

підготовку та попередній розгляд рішень стосовно протестів, подань та приписів прокурора району на рішення районної ради та з інших питань діяльності ради;

здійснення контролю за дотриманням вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, поводження з майном, що може бути неправомірною вигодою та подарунками;

здійснення інших функцій відповідно до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Регламенту районної ради та цього Положення.

Розділ 5. Організація роботи постійних комісій

5.1. Організація роботи постійних комісій покладається на голову комісії.

Заступник голови комісії обирається з числа членів комісії за поданням голови комісії та вважається обраним, якщо за нього подано більшість голосів від загального складу комісії.

Секретар постійної комісії обирається з числа членів комісії за поданням голови комісії та вважається обраним, якщо за нього подано більшість голосів від загального складу комісії.

5.2.Основною формою роботи постійних комісій є засідання.

Засідання постійних комісій скликаються в міру необхідності, але не менше одного разу в квартал, і є правомочними, якщо в них бере участь не менш як половина членів від загального складу комісій.

5.3.Постійні комісії повідомляють про дату, місце проведення та питання, що вносяться на обговорення, не менш як за три дні до його початку.

5.4.Засідання комісії є відкритими, крім випадків, коли постійна комісія прийме рішення про проведення закритого засідання.

5.5.Голова комісії скликає і веде засідання комісії, дає доручення членам комісії, представляє комісію у відносинах з іншими органами, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями, а також громадянами, організує роботу по реалізації висновків і рекомендацій комісії. У разі відсутності голови комісії або неможливості ним виконувати свої повноваження з інших причин його функції здійснює заступник голови або секретар комісії.

5.6.У засіданні постійної комісії на її запрошення можуть брати участь представники державних, громадських органів, підприємств, установ, організацій, засобів масової інформації, інші особи.

Склад запрошених осіб визначається головою постійної комісії.

5.7.Кожен член постійної комісії має право ставити запитання промовцям та одержувати відповіді на них. Слухання не може бути припинене, поки всі бажаючі не використають це право. Слухання проводиться в межах одного робочого дня. Постійна комісія може прийняти рішення про продовження слухання.

5.8.Кожен член постійної комісії зобов’язаний брати участь у її засіданні. У разі пропуску депутатом протягом року більше половини засідань постійної комісії, невиконання ним без поважних причин доручень відповідна комісія може звернутися до ради з пропозицією про відкликання такого депутата у встановленому законом порядку.

5.9.За результатами вивчення і розгляду питань постійні комісії готують висновки або приймають рекомендації.

Рекомендації приймаються більшістю голосів членів від загального складу постійної комісії.

Рекомендації постійної комісії підписує голова комісії, а у разі його відсутності – заступник голови комісії або секретар комісії.

5.10.Протокол засідання постійної комісії підписують голова комісії, а у разі його відсутності – заступник голови комісії, та секретар комісії у тижневий строк після засідання комісії.

5.11.Рекомендації постійних комісій підлягають обов’язковому розгляду органами, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами, яким вони адресовані. Про результати розгляду і вжиті заходи повинно бути повідомлено комісіям у встановлений ними строк.

5.12.Постійна комісія районної ради для вивчення питань, розробки проектів рішень ради може створювати підготовчі комісії і робочі групи із залученням представників громадськості, вчених і спеціалістів.

5.13.Питання, які належать до відання кількох постійних комісій, можуть за ініціативою голів комісій, а також за дорученням ради або голови ради, його заступника, розглядатися спільно.

Рекомендації або висновки, прийняті комісіями на спільних засіданнях, підписуються головами відповідних комісій.

______________________

До уваги громадян